Surfers paradise wet & wild + pubcrawl & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Surfers paradise wet & wild + pubcrawl & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Surfers paradise wet & wild + pubcrawl & Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Renee

13 Oktober 2013 | Australië, Brisbane

Volgende morgen weer wakker geworden in het mooie paradise. Moest mijn tweede nacht nog betalen dus voor 10 al eruit...pff. aangezien het toch veelste warm is en ik nog steeds mn draai niet kan vinden door de pijn was het wakker worden niet zo heel erg. Vandaag gaan we namelijk naar het waterpark Wet&wild. Ik ben nooit in duinerel geweest maar dit was wel erg leuk. Of t nou de pijn in mn borst nog steeds is of dat ik misschien oud aan t worden ben, de meeste attracties waren toch best spannend!
Op de heenweg een fortuin moeten betalen aan de buschauffeur (de afzetters!) En op de terugweg met nog 2 anderen (5 dus) een nog duurdere taxi gedeeld.

Die avond hadden we pubcrawl (kroegentocht) met de hostel. Als souvenir kregen we een condoom, lightstick en een bracelet cadeau... je snapt wel dat daarna natuurlijk alle condooms opgeblazen werden, de lightsticks werden gebruikt om elkaar te slaan en de bracelets als elastiekjes werden gebruikt. Al met al een echte pubcrawl. De meesten hadden al goed wat gedronken dus konden alvast beginnen met kruipen richting de kroeg. Wij hadden eerst nog even inkopen gedaan. Aangezien Stephen bijna jarig was en dat natuurlijk gevierd moest worden hadden we taart ingeslagen en heb ik pizza's gemaakt (vanaf bodem af aan!) Voor de gehele 8pers kamer! Grooy succes aangezien ik en Sophie de enige vrouwen waren uit deze kamer.
De pubcrawl bestond dus uit een paar honderd man met de andere hostels erbij. Tussen de 18 en 29 jaar ofzo. Vandaar dat ik al riep... be warned! Bij de kroeg krijg je daar standaard na het laten zien van je id een stempel of armband en een gratis drankje vanwege de pubcrawl. Goede muziek, veel mensen, de stemming zat er in! Het leuke is dat je zo makkelijk contact maakt aangezien de openingszin altijd zoiets is als: hey where're you from?
En holland is altijd: cool! (Geen idee waarom maar de duitsers en engelsen krijgen toch echt een andere reactie haha). De gekste feesters zijn toch wel de denen tot nu toe.
Na een terug wandeling over the beach en door de stad weer terug... uitgeput en voldaan.. wetende dat morgen de wekker (wat zeg ik, over een paar uur!) Alweer gaat.

8.15 Greyhound bus is lekker op tijd! Vandaag geen tweezit voor me alleen want uitgerekend moest t oude vrouwtje naast mij komen zitten ondanks dat de gehele bus leeg is.... doe gewoon alsof ik slaap, wat uiteindelijk ook febeurde. Brisbane ging dus veelste snel. Had nog wel even kunnen liggen.
Goed nieuws, de gemaakte vrienden in de kroeg van gister hebben hier een woning, komt dat ff goed uit. Tas even gedumpt bij de base hostel en ff in mn eentje gaan shoppen. Heb iedereen achter gelaten in surfers en de nieuwe vrienden komen pas rond etenstijd. Zit nu heerlijk te genieten in de botanic gardens waar de hagedissen en gekke vogels gewoon voorbij wandelen. Ff wat mooie foto's maken!
Wel paps, is dit weer iets langer? X

• 13 Oktober 2013 - 08:53

Bouko:

OK, weer lang genoeg.

• 13 Oktober 2013 - 09:12

José:

Pizza van de bodem af aan, is dat inclusief de bodem? Mag je hier ook wel een keer komen doen ;-)

• 13 Oktober 2013 - 09:47

Renee:

Haha, is goed! Gaan we een keer doen! Is zoooo lekker ;)