Hervey Bay - Rainbow Beach - Whitsundays @ AC - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Hervey Bay - Rainbow Beach - Whitsundays @ AC - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Hervey Bay - Rainbow Beach - Whitsundays @ AC

Blijf op de hoogte en volg Renee

24 Oktober 2013 | Australië, Whitsunday Islands

Zoooo dat waren pas adembenemende belevenissen! Zojuist terug van mijn trip op de Atlantic Clipper (AC). Zal bij het begin beginnen..

De bustrip van 14 uur was lang maar gelukkig vooral 's nachts dus veel geslapen. Ik had een tussenstop van een aantal uur in Hervey bay maar het was helaas al donker en zondag dus het enige wat ik kon doen was ergens eten. Aangezien dat de verzamelplek bleek te zijn van de KFC, Mac Donalds, Rooster, Hungry Jacks etc was dat geen probleem. Uiteindelijk in een gewoon cafe/restaurantje/casino geval gaan zitten omdat ik echt snakte naar wat groente! Alles hier is zo vet, voel mn kilo's er al weer aanvliegen :(
Na mijn bakje met alsnog vet geoliede groente met wat knoflookbrood ging de reis verder naar Airley Beach.
Aangekomen in de morgen rond 9 uur kon ik nog niet inchecken.... :( had me zo lopen verheugen op een lekkere douche maar die moest dan maar even wachten. Spullen wel kunnen dumpen en mijn ontdekkingsrondje gelopen door het dorpje. Om half 11 had ik met Zora afgesproken (ken ik van Fraser).
Samen met Zora (die er al een dag was) lekker bij de Lagoon gelegen en vooral veel eettentjes afgegaan. Het vreemde is dat ze hier nergens je bedienen (belachelijk voor de prijzen die ze vragen eigenlijk). Het bestellen van eten gaat namelijk zo: je loopt naar de kassa met je gekozen gerecht van het menu (ook als je alleen wilt drinken). Geeft hier dus op wat je graag zou willen hebben, zoekt een plekje en dan komen ze het later brengen. Wil je nogmaals wat te drinken oid is dat dus best lastig... Maaaaar Zora en ik hadden eindelijk een leuk tentje gevonden waar ze serveren! Wat een luxe is dat dan ;) Mijn eerste fooi eindelijk kunnen geven haha.
Die avond ons wat opgedoft en het uitgaansleven bekeken.... die viel nogal tegen en werd een korte avond. Aangezien we beide dit niet heel erg vonden zijn we op tijd naar bed gegaan.

Volgende ochtend alles weer inpakken met een andere tas voor de Whitsundays trip. Dit moest een tas zijn zonder rits (vanwege de bedbugs). Hier hebben Zora en ik de dag hiervoor nog even alle winkeltjes voor afgegaan. Ik had tot 13:45 om mijn spullen te pakken, drank te halen, nog even bij de lagoon te liggen. De drank mocht geen rode wijn zijn en ook niet in een fles zitten. Het meest goedkope en meest backpackdrankje is Goon (een goedkope viezige wijnachtig drankje wat gemaakt blijkt te zijn van viseitjes ofzo...) Uiteraard is dit ook niet te drinken en heb ik liever wat minder drank wat ik wel lekker zal vinden.... dus gekozen voor Pina Colada.

13:45 Stond netjes op tijd met zo'n 14 anderen op de bus te wachten... waar waren de andere 40 mensen??? Aangekomen op de haven waren die anderen nog steeds kwijt. Arme buschauffeur moest nogmaals heen en weer. Wij mochten alvast de boot op en konden alvast een voorstelrondje maken. 40 min later kwam de rest ongeveer aan.. een stel luidrugtige engelsen/ieren die meteen nogal overheersend waren... beetje jammer.

Toen begon de reis: kamers indelen, regels, veiligheid, drank in koeling, muziek inpluggen, bikini's aan en genieten!

Een prachtige tocht langs alle eilanden (dacht 74) met witte stranden, helderblauw water met de mooiste vissen/schildpadden/dolfijnen/haaien en bergen met groen.

Na ons avondmaal waren de meeste engelsen en ieren al strontbezopen en begonnen drankspelletjes uit te leggen. De boot was uiteindelijk in 2 groepen die beiden de grappigste spelletjes speelden. Mijn favoriet was Claps. Ik zal het maar niet proberen uit te leggen.. Aangezien het om 6 uur al donker is en de lichten aan staan komen hier blijkbaar vissen op af. En op vissen komen....... jaja haaien af! We konden dus vanaf de boot haaien zien zwemmen! Ook zagen we overdag vanaf de boot zeeschildpadden, nou heb ik heel goed opgelet want hierbij hoorde een boeiend verhaald. De zeeschildpadden eten kwallen, hiervan worden ze soms beetje weird. (schrikachtig/stoned etc). Dus mocht je ooit een zeeschildpad raar zien doen ;) ;) Uiteindelijk zagen wij een groepje in de verte, daar hoorde weer een ander verhaal bij... het paringsritueel van de zeeschildpad. De mannetjes hebben vaak meerdere vrouwtjes (een orgie zoals de beste schipperman dit vertelde). Uiteraard met het vrouwtje onderop zodat zij gepakt zal worden door de haai en niet hij... dan stapt hij gewoon op zijn volgende vrouwtje haha.
Maargoed.. terug naar de nacht: na wat spelletjes, dansen, haaien kijken en gezellige gesprekken was het bedtijd. Volgende ochtend 6:30 op.

6:30: Tijd om wakker te worden, ontbijt, op naar bestemming White haven beach. Een prachtige zandbank met het meest fijne zand ter wereld. Hiermee blijk je je tanden/sieraden en jezelf grondig mee schoon te kunnen maken. Ik kan alleen maar zeggen dat het niet uit te leggen is hoe mooi dit is! Op dit strand leuke foto's gemaakt en de nodige kleur van mijn huid aangepast. Na een aantal uur was het tijd om terug te lopen (dit was het mindere leuke gedeelte in 30 graden)

Op de boot hebben we toen uitleg gekregen over het duiken. We zouden naar een andere plek varen waar de mogelijkheid was om te snorkelen maar voor 60 dollar ook kon leren duiken. Ik koos voor het laatste. Wauwww dit was niets vergeleken het duiken in Kroatie! Heb door/tussen/rondom een gedeelte van het great barrier reef gedoken wat bestaat uit de meest mooie vissen, koraal, en andere onbeschrijfelijk mooie dingen! Het hoogtepunt was de Mauri Wrassegenaamd Elvis. Hij wist dat als hij even kwam buurten hij eten van de duikers kreeg. Dus we konden hem gerust aaien en bewonderen... wie kan dat nou vertellen! http://farm1.staticflickr.com/100/296289866_a7adc1853c_o.jpg Hier een plaatje van hem ;)

Na deze ervaring was het alweer etenstijd en later weer dezelfde drankspelletjes etc. Deze avond had de crew alleen iets leuks verzonnen. Een bak met verkleedzooi kwam uit het ruim en wij moesten ons "opdoffen". Nou de mannen gingen los met alle bh's en hoedjes die hierin te vinden waren... zucht :P Na mijn geweldig mooie japon aangetrokken te hebben was het tijd om de pakjes van de crew te aanschouwen. Een skelet, knuffelbeer en een vent in een te strak gympakje met rokje kwamen boven.... we kwamen niet meer bij! Je kan je voorstellen hoe de rest van de avond ongeveer er aan toe ging... Een soort teambuilding spel (met de raarste opdrachten) en wat goon kunnen de avond heel bijzonder maken haha.

Volgende ochtend was het weer duik/snorkel tijd. Ik had besloten ook te willen snorkelen en dus mn geld te bewaren voor iets anders. Ook het snorkelen was prachtig. Aangezien ik een goede zwemmer ben kon ik net zo goed wat duiken met met mn snorkelgear. Later kwam ik er achter dat ik de enige was die nog aan het snorkelen was en iedereen al weer terug was gegaan haha. Helemaal in mn element (en misschien had de rest toch wel een te grote hangover haha)

Daarna was het alweer tijd om terug te varen en afscheid te nemen. Vanavond is er nog een afterparty.

Al met al een geweldige trip, al vond ik het wel jammer dat mijn Pina-colada was gestolen en later ook nog eens mijn net nieuwe dure zonnebrandcreme :( ik heb de pina colada dief op heterdaad kunnen betrappen... de gast was zo lazerus dat hij niet eens door had dat het niet zijn goon was. Aangezien de zak al leeg was en mijn pina al verloren was gegaan heb ik alles vrij nuchter beleefd. Fraser was qua mensen veel leuker (wat je trip echt kan maken of kraken).
Ik ga maar weer eens sociaal doen en Zora opzoeken bij de lagoon. Al wil ik vandaag de zon een beetje mijden.

• 24 Oktober 2013 - 06:26

José:

Wat geweldig weer. Snorkelen is alleen al geweldig, dan ook nog duiken, super hoor. Fijn weer zo uitgebreid te lezen wat je meemaakt. Xxx

• 26 Oktober 2013 - 11:36

Nijs Keppel:

Mooie reis voor een ondernemende dame.IK LEES ALLES en kijk op map de plaatsen na.
    Voor vandaag een prettige dag en een fijne verjaardag toegewenst.