Laatste tripje: Atherton Tablelands - Reisverslag uit Cairns, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Laatste tripje: Atherton Tablelands - Reisverslag uit Cairns, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Laatste tripje: Atherton Tablelands

Blijf op de hoogte en volg Renee

30 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Vandaag was mijn laatste trip. Samen met Zora een dagje de natuur in in de Atherton Tablelands. Vanuit Cairns (hostel Nomads) werden we door een gekke Kiwi (nieuw zeelander) opgehaald. Veeeelste vroeg, 7.15.
Gisteravond hadden we nog een erg leuke avond gehad. Samen met Zoe (ook een NL meid uit de hostel) had ik een dagje geshopt en een massage genomen in de Nightmarkets (soort beverwijk met alleen maar Aziaten). Die avond kwamen we allemaal bij elkaar (Sandra, een vriendin van Zora, Zora zelf, Zoe en ikzelf). Allen een hapje gegeten en door naar de Woolshed. Zoe en Sandra gingen al snel naar hun hostel maar Zora en ik hadden een geweldige nacht.
7.15 dus, veelste vroeg! Atherton bestond vooral uit veel mooie watervallen, regenwoud, mooie poelen/meren en geweldige uitzichten! De filmpjes en foto's zullen alles bevestigen.
Veel leuke weetjes vandaag opgedaan... Dropbears, weet iemand dat die bestonden? Zal het even uitleggen.
Een lief uitziende vleesetende koala-lookalike met slachttanden. Deze zoeken hun prooi op die afgedwaald is van de groep (meestal groter dan zijzelf), laten zich vervolgens uit de boom vallen (droppen) waardoor ze hun prooi buiten bewustzijn laten raken, om vervolgens op te peuzelen... Vooral niet afdwalen van de groep dus!
Mooie vlinders, waterschildpadjes en hier en daar een kakketoe waren vandaag wel een beetje alles wat we gezien hebben. Toch was het een enorm leuke, gezellige en vooral door onze gekke gids een onvergetelijke dag!
Morgen mijn vlucht om 12:30 dus na het ontbijt met Zora weer op naar het koude NL :( :( snik snik. Tot gauw (1nov)!!!

• 30 Oktober 2013 - 15:32

José:

Haha dropbears.....die eten we hier op, heten gummiebeertjes :-)