Rain & Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Rain & Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Rain & Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Renee

04 Oktober 2013 | Australië, Katoomba

Daar was ik weer!

Gisteren was het een regenachtige dag... dus strand ging helaas niet door. Met mijn kamergenoten een rondje (paar uur) door de stad gelopen. Toen het keihard begon te gieten zijn we een museum ingegaan... het contemperary art museum. Sorry maar waar mensen soms hun geld (veeeel geld) mee verdienen is mij een raadsel. In sommige dingen zat echt een gedachte/boodschap maar in andere dingen zag ik alleen maar heeeel veel onzin en rotzooi. Later die avond wat pasta en saus wezen halen bij Woolworths om eens te kijken of het contact met vreemden in de keuken zou werken. Toevallig stond er een NL meisje naast me te koken waarmee ik daarna een avond wandeling naar de Opera house ben wezen maken en een drankje mee heb gedronken.

De wekker stond toen weer op 7:15 want ik heb een trip naar de Blue Mountains geboekt. Helaas was de "leuke" versie al helemaal vol en ben ik voor de goedkopere saaiere optie gegaan. Uiteindelijk erg leuke dag gehad. De gids/chaufeur was een oude man van 76 die net zoals Steve Irwin zijn verhalen vol passie en accent vertelde! Zijn verhalen waren erg vol met humor en leuke feitjes. Hele mooie foto's kunnen maken waar ik eindelijk ook zelf eens op sta dankzij hem ;) De groep verder bestond vooral uit oudere koppels, familie met 5 (!!!!) kinderen, een duitse backpacker van 19 (koetsiekoetsie) en 2 leeftijdsgenoten uit de US. Met de laatste drie hier en daar wat gepraat dus toch wel gezellig.
Na een lange bustrip, die eerst door Olympic parc ging een pauze (Nepean River) en daarna alvast ons eerste stukje aan de wandel (Kings Tableland en Wentworth Falls). Viel uiteindelijk hartstikke mee. Als een oude vent van 76 het lukt (en ja hij was enorm fit voor zijn leeftijd!) dan moet mij dat al helemaal lukken ondanks de spierpijn/voetpijn van alle dagen in Sydney. Na de korte ronde zijn we verder gegaan naar een dorpje Leura. Erg mooi! Wilde kakketoe's en andere mooie vogels vlogen daar gewoon rond. Daana door voor het echte werk! Aangekomen in Katoomba & the three sisters mocht ik een heel mooi uitzicht aanschouwen van een van de beroemste natuurwonderen! Via een kabelbaan en een soort treintje (heeel stijl) konden we het allemaal nog mooier zien!

Om het verhaal over de 3 sisters in het kort te vertellen:

Papa had drie mooie dochters. 3 mannen van stam waar ze veel mee vochten wilden deze drie dochters wel veroveren. Helaas was dat dus niet mogelijk. Toch zouden die drie mannen dat wel even voor elkaar krijgen en zouden de dochters ontvoeren. Papa was toevallig een soort tovenaar en sprak een spreuk uit over de gezusters, toen de mannen nog steeds naderde toverde hij met zijn magic bone snel zichzelf tot een Lyerbird, helaas vergat hij dat hij nu geen handen had en liet zijn magic bone in de vallei vallen... (Lyerbirds graven constant op de grond met hun poten) Als je een Lyerbird in de vallei ziet "scratchen" is hij op zoek naar zijn Magic bone. Zijn dochters zijn denk ik in steen veranderd door de eerste spreuk? nja dat is dus het verhaal over deze drie rotsen.

Als slagroom op het toetje kregen we ook nog op de terugweg een stop bij een engraving van een aboriginal. Weer wat geleerd... ;)
Daarna werden we afgezet op de Ferry die voor mij veeelste lang duurde. Ben binnen gaan zitten en de zonsondergang gezien.

Morgen gaat de wekker om 6:00 (hoezo vakantie?) en reis ik verder met de OZ experience bus naar New Castle. Eerst wilde dit telkens niet lukken omdat internet niet werkte, een error kreeg, telefoon namen ze niet op of het was gesloten... arrrgg. Gelukkig deed hij het nu wel en moet ik mijn weg zien te vinden naar het station met mijn backpack. In New Castle hebben ze een mooi strand en ben daar in de ochtend dus al (3 uur reizen) Morgen 29 graden, dus dat gaat mn eerste strand dag eindelijk worden! JEEJ!

Nog een leuk weetje... ik zat net lekker mn patatje te eten op de Darling Harbour, komt er een mannetje naar me toe. Even voor de beeldvorming: oud (zo'n 40 jaar denk ik), klein, dik, wat weg van een oosterse afkomst en gewoon blehg..
Hi, how are you doing? (vragen ze daar allemaal zonder antwoord te verwachten)
Hi
Where are you from?
Holland
Where are you staying?
Hostel, why?
We can drink something after you're finished eating? Free for you. I can show you the city.
No thank you
Oh ok....what are you doing tonight?
Too the hostel (ondertussen eet ik gewoon door en probeer hem beetje te negeren haha)
How long you're staying, you can do also tomorrow a city trip with me?
No thank you, i'm not interested
Ok... you are a good girl
uhhh.... have a nice evening


Nja zo ging het ongeveer... hahahaha
Waarom doen leuke mannen dit nooit? Dit was gewoon creepy. Vraag me af of dat nou echt werkt bij sommige meisjes. Was blij dat ik in de drukke haven zat. Maargoed ;) Mams ben dus niet meegegaan hoor :P Nog te twijfelen of ik dit zou neerzetten voor jouw "worries", maar het was gewoon te grappig haha.

Zag dat jullie regen hebben... rot joh :P :P :P

  • 04 Oktober 2013 - 12:18

    José:

    Heel goed te lezen Renée, zo hebben we je ook opgevoed :-)

  • 05 Oktober 2013 - 10:47

    N.Keppel:

    Mooi verslag, ik leef een beetje met je mee en ben jaloers op dat mannetje.
    Hij woont in een mooi land en is pas 40 jaar, dus erg jong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Op reis!

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 8902

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Mei 2015

Filipijnen

29 September 2013 - 01 November 2013

Australie

Landen bezocht: