Humpback Whales - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Humpback Whales - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Humpback Whales

Blijf op de hoogte en volg Renee

02 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Heerlijk geslapen in mijn onderste bedje van het stapelbed, viel tijdens het lezen zomaar in slaap haha blijkbaar toch wel beetje moe... Wekker zetten heb ik overgeslagen... het is vakantie! Was uiteindelijk ook niet nodig, twee nieuwe meiden kwamen al weer binnen. En de werkende kamergenoten moesten op tijd op. Toch nog lekker blijven liggen tot half 10 en toen maar eens naar de Woolworth voor een broodje en wat water.
Vandaag 28 graden! Heerlijk om buiten te komen dus. Bedacht om aan de Whaleboat experience mee te doen. In de BASE kon ik me makkelijk aanmelden en dan om 2 uur op de haven aanmelden. Leuk Leuk.
Aangezien het nog maar half 11 was kon ik nog mooi even naar de Opera House lopen en de Harbour Bridge. Erg mooi mooi geen tour gedaan. Om 10 over 1 was ik alweer op de haven. Nog even een lekkere mango smootie en dan op de boot.
Na meteen een mooie tour over het water langs de stad ongeveer 20 minuutjes met de speedboot richting het open water. En dat ging snel! Gelukkig had ik mn vestje bij me, want van de 28 graden voelde ik niet veel meer.

Na een aantal minuutjes zoeken zagen we wat! Doordat ze het water uit hun ademgat (als je het zo noemt?) spuiten kun je ze snel vinden. We vonden een groepje van 3 volwassenen. Op een paar honderd meter afstand bleven ze even boven water en waren ze daarna ongeveer weer 4 minuten onder water. De tourguy had er nogal moeite mee om ze te volgen omdat ze blijkbaar normaal rechte lijnen zwemmen en nu telkens heel ergens anders waren... Later wisten we waarom! Er waren meerdere groepjes! Mijn camera heeft non stop geklikt, leek wel een japanner. Helaas geen spectaculaire sprongen oid maar wel 1x dat ze op minder dan 10 meter afstand zwommen... wat ontzettend gaaf om mee te maken! Foto's volgen.

Mijn poging tot een nieuw nummer was bijna gelukt bij de Vodafone die ik met moeite kon vinden. Alles was bijna klaar... tot dat ze vroeg om mn paspoort... die had ik in de kluis liggen (ja pap, netjes in een kluis). Alle andere pasjes en bewijs was niet voldoende... arrrg. Eenmaal heen en weer was hij natuurlijk net gesloten. Heb mijn kilometers wel gemaakt voor de dag..

Morgen staat het strand met de BASE op het programma... helaas is het dan maar 19 graden volgens het weerbericht. Toch ga ik, dan ontmoet ik misschien andere mensen dan uit mijn kamer. Aangezien daar iedereen werkt of totaal niet mijn types zijn... Wel zin om gezellig uit te gaan of eens lekker uit eten te gaan. Dat is toch niet iets was ik nu snel alleen doe. Nergens zitten mensen alleen. Ergens moet ik hier schijt aan hebben maar is toch niet hetzelfde. Zelfs de smootie alleen drinken was al beetje gek haha. Vrijdag wil ik naar de blue mountains en zaterdag is hier een hele grote vuurwerkshow, dus misschien een nachtje langer blijven? We will see..

  • 02 Oktober 2013 - 11:57

    Moosie:

    Zie je ook nooit iemand een boekje lezen of iets dergelijks? Ik hoor altijd over Aussie dat je ontzettend snel mensen ontmoet en dan juist bij de kroegen en bij het uit eten gaan ;) Misschien toch die stap zetten. Als mensen je alleen zien zitten, komen ze snel op je af ;)

    Ben benieuwd!

  • 02 Oktober 2013 - 14:07

    José:

    Gaaf Renée, weet je ook welke soort walvissen je gezien hebt? Ben benieuwd naar je foto's.

  • 02 Oktober 2013 - 14:30

    José:

    Domme vraag, staat er boven! Lekker blond! Een bultrug. :-)

  • 03 Oktober 2013 - 08:18

    Renee:

    Ja moniek dat las ik ook maar hier in sydney is de cultuur nog niet echt zo. Dat is wrs meer in de kleinere steden zo. Komt goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Op reis!

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 8900

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Mei 2015

Filipijnen

29 September 2013 - 01 November 2013

Australie

Landen bezocht: