Brisbane - Australia Zoo - Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Brisbane - Australia Zoo - Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Brisbane - Australia Zoo - Noosa

Blijf op de hoogte en volg Renee

15 Oktober 2013 | Australië, Noosa Heads

Nou na de gehele dag beetje in de gardens van Brisbane te hebben rond gezworven heb ik de trein gepakt naar Eagle junction station Brisbane waar ik met Andrew had afgesproken. Ik moest even wachten maar dat was de moeite waard. Samen pizzaatje gegeten op een mooi uitkijkpunt over de rivier langs de stad in het donker. Prachtig! Daarna moest hij natuurlijk bewijzen dat Brisbane minder saai was als dat ik dacht. Hij nam me mee naar een soort park naast de rivier waar een zee was nagemaakt met een strandje. Aangezien je in Brisbane geen beach hebt is dat dus erg leuk. Er waren ook mooie palen neergezet die met elkaar in verbinding stonden door de mooie bloeiende bomen.
http://www.google.nl/imgres?um=1&sa=N&biw=1545&bih=853&hl=en&tbm=isch&tbnid=mkB3DhjeCBP8gM:&imgrefurl=http://www.studyabroad101.com/programs/usac-gold-coast-and-brisbane-austrialia-griffith-university-undergraduate-courses&docid=cnFqxZTMA6qO0M&imgurl=http://res.cloudinary.com/abroad101/image/upload/w_800,h_800,c_limit/v1355777990/Program_664_Photo__6402.jpg&w=800&h=600&ei=QH5cUuSzHIW-kgWG8oCwDw&zoom=1&iact=rc&dur=1016&page=1&tbnh=150&tbnw=198&start=0&ndsp=35&ved=1t:429,r:23,s:0,i:157&tx=118&ty=94
Hier een plaatje maar dan nog veel meer in bloei en in het donker verlicht door de lantaarnpalen. Daarna lekker een drankje gedronken bij een leuk tentje waar je buiten kon zitten en toen richting zijn huis.

De volgende dag moest ik om 7:45 op het station zijn in Brisbane waar ik vandaan kwam. Andrew had me op de bus gezet, alleen was deze veeeelste laat. Daarnaast zette de busshauffeur me af op het verkeerde station :( Na 20 min in volle looppas met 30 graden naar het andere station was ik alsnog te laat... No worries no worries no worries... Ok wat nu... Op naar een informatiebalie. De vrouw was ontzettend begripvol en heeft de km voor mijn weer gecanceld en legte me uit dat ik daar ook makkelijk kon komen met de trein. (kostte me alleen 19 dollar...maargoed) Daarnaast mn zoo kaartje met wat korting bij haar kunnen kopen waardoor alles weer een beetje beter leek in mn hoofd haha.
De treinreis was lang, maar niet langer dan de originele busrit. Prachtige omgeving waar je doorheen gaat en kon mooi even een powernapje doen.
De Zoo, ja super gaaf! Groot en vooral enorm mooi gemaakt. Veel krokodillen en leuke shows die ze gaven. Het Australische enthousiaste vertellen en de humor (zoals bij Steve Irwin) maakten het helemaal af. Het leukste vond ik de kangeroe en koala tuinen, hier liepen ze gewoon los en kon je ze even aanraken als ze dit toelieten.

Mijn volgende bus ging om 16:00 en dit mocht niet verkeerd gaan! Ik was dik 40 minuten te vroeg bij de bushalte aangezien ik de zoo vanaf 10:15 -16:00 wel gezien had. Wel aan 5 mensen wezen vragen of ik op de goede plek stond (dat is nogal onduidelijk namelijk, staat nergens aangegeven waar je precies moet staan). Toen ik ervan overtuigd was op de goede plek te staan kon ik nog even in het zonnetje zitten en mn boekje erbij pakken... Renee ontspan, het is vakantie, no worries!

Aangekomen in Noosa moest ik nog naar een hostel, had nog niets geboekt aangezien mn telefoon leeg was. Een paar duitse meiden waren op dezelfde halte uitgestapt en gingen naar Nomads. Prima, ik ga mee. We werden opgehaald met de shuttlebus. Ideaal, even geen gesleur met alle spullen. (mn borst doet nog steeds goed pijn, dus dat is onhandig slepen)
Ik kwam rond etenstijd aan het plan was: Laundry, Foodshopping, Cook, Shower, Bar.
Had alleen niet stilgestaan bij het feit dat mn was moest drogen en ik dus geen handdoek zou hebben haha. Douche dus morgenochtend. (heb wat meer slaap nodig als ik normaal wil blijven functioneren haha)
Gezond eten was het plan, bloemkool met noodles mais en eitje is het geworden. Heerlijk ff geen vette hap.
Nomads heeft een bar bij de hostel zelf, die perfect was om een leuke avond te hebben. Dus lekker in de hostel gebleven en rond 1 uur naar bed. Om even een beeld te geven van de avond: eindelijk goedkope drankjes, 1 gratis champagne, gratis pizza (ze hadden te weinig dus niet voor mij :P), wet t-shirt contest (nee ik deed niet mee), limbo-wedstrijd(nee ook hiervoor geen talent) en Jugs (1liter kan) met lekkere cocktails voor 15 dollar.
Vanochtend een lekkere vroege douche genomen, aangezien ik wakker werd van de kramp en pijn in mn borst was dat heerlijk. Moest gister helaas nieuwe spullen kopen aangezien ik die heb laten liggen bij mn vorige hostel (need more sleep!) Gelukkig willen mn vorige gemaakte vrienden het opsturen naar mn volgende hostel ;) Samen met mn vest...
Met mn laatste eitjes een stevig ontbijtje gemaakt jum. Denk dat ik alweer zeker 2kg zwaarder ben dan dat ik begon ondanks alle wandelingen haha. Om 1300 gaat mn volgende bus naar Rainbow beach- Fraser Island. Heb er zin in aangezien dat de kampeertocht gaat worden op een eiland met bijv dingo's en andere wilde dieren. Ik fantaseer over het kampvuur met vele jongeren, muziek en gezelligheid!

No worries, see ya in a bit!

  • 15 Oktober 2013 - 06:18

    José:

    Oh oh, klinkt weer erg naar de nl Renée :-)
    Haasten, spullen vergeten, bussen missen, te weinig slaap ....
    Relax girl, you're on vacation.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Op reis!

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 8892

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Mei 2015

Filipijnen

29 September 2013 - 01 November 2013

Australie

Landen bezocht: