Byron Bay - Nimbin & Cheeky Monkeys - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Byron Bay - Nimbin & Cheeky Monkeys - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Byron Bay - Nimbin & Cheeky Monkeys

Blijf op de hoogte en volg Renee

10 Oktober 2013 | Australië, Byron Bay

Byron Bay, prachtig hier!
Ik kwam 's avonds pas aan dus niet veel kunnen zien die avond. Mijn hostelgenoten uit Port Macquarie weer gevonden en gezamelijk uit geweest in de Cheeky Monkey's. Dit is DE place to be volgens iedereen. Helaas was het nog vrij rustig maar hebben wij ons zeker vermaakt!

De volgende dag was het Nimbin time! We hebben een dagtripje geboekt bij een soort van hippie-bus. Erg leuk, de bus was in allerlei kleurtjes en viel dus lekker op. De "hippie" was erg grappig, zijn eerste woorden waren:

- We are driving really fast, then we have less time to get an accident! (hij reed als een debiel!)
- Who's a vegetarian (for lunch)? Fock off (zei hij dus tegen mij haha. Overigens wel heerlijk gegeten!)

Eerst liet hij ons een mooie plek met een waterval zien, daarna reden we verder naar het dorpje zelf.
Nimbin is een klein dorpje met eigenlijk alleen maar een straatje met winkeltjes waar ze je koekjes en wiet aanbieden haha. En ja het is illegaal in Australie maar dit is blijkbaar een soort gedoogzone... Als nederlander dus niet zo bijzonder maar je had de engelsen moeten zien!
Een uurtje later hadden we lunch... nja gewoon eigenlijk een hamburger die hij voor ons had gemaakt.
Daarna nog maar een half uurtje en reden we alweer terug. Op de terugweg even gestopt op een mooie uitkijkpost en daarna terug. Die avond nog even een uurtje op het strand gezeten met de zonsondergang en weer op naar Cheeky's. Waar we voor 5 dollar een maaltijd konden krijgen. (dit was heeeel goedkoop, aangezien alles hier minstens 20 dollar kost).

De volgende dag wilden we gaan kajakken richting de dolfijnen maar dit ging helaas niet door vanwege de harde wind. Dus dan maar een stranddagje.. Helaas konden we nauwelijks normaal op het strand zitten aangezien we letterlijk gezandstraald werden ;) Dus dan maar even golfjes pakken en bij het strandtentje zitten. Uiteraard moet er ook nog even geshopt worden. Ik spaar armbandjes haha.

Vanavond weer maaltijd/uitgaan bij Cheeky's.

Nog even wat leuke dingetjes die ik telkens vergeet te vertellen:

De stoplichten hier zijn erg grappig, ze maken een geluidje net als in NL als je mag oversteken. Alleen klinkt het hier als een pistoolgeluidje uit een gameboy! De eerste keer in Sydney moest ik hier serieus hardop om lachen ;)

De uitspraak: Heaps of stuff/beer/things to do, snapte ik niet zo goed... Heaps?? Is dus Allot ;)

Verder kom ik niet op de rest... maar als het me te binnen schiet schrijf ik het er gewoon bij!

Morgen ga ik surfen! Spannend! Daarna richting Gold coast om nog even bij mn gemaakte vrienden te kunnen zijn want 1 van hen is de 14e jarig en zij komen ook naar Magnetic island op mijn verjaardag! (Helaas) heb ik de dierentuin gepland en red ik anders niet alles op tijd, dus vieren we het gewoon een dagje eerder voor hem ;-) Daarnaast wilde ik dat stadje eigenlijk om die reden overslaan maar heb het voor elkaar gekregen om die toch nog mee te kunnen pakken. Hopen dat ik het red vanwege het surfdagje...



  • 10 Oktober 2013 - 06:20

    José:

    Heaps of interesting adventures! Keep on the good experiences !!

  • 10 Oktober 2013 - 07:33

    Sam:

    Wat een leuke verhalen om te lezen . Stiekem toch wel een beetje jaloers ... Veel plezier nog en lekker genieten

    X

  • 10 Oktober 2013 - 13:33

    Nadia:

    Super tof en leuk om te lezen!! Ben benieuwd hoe het surfen gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Op reis!

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 8891

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Mei 2015

Filipijnen

29 September 2013 - 01 November 2013

Australie

Landen bezocht: