Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Renee

01 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Na heeeel lang vliegen en wachten op vluchthavens ben ik er dan eindelijk... Sydney!

Vertrokken op zondag om half 4, helaas met dik een half uur vertraging... maargoed ;) dat neem je dan maar voor lief. Lekker wat filmpjes gekeken , uiteindelijk eten gekregen (was verkeerd gegaan met het vegetarische deel... zucht) en om 12 uur in de nacht aangekomen in Dubai. Bloedheet, 30 graden kwam als een baksteen tegen me aan toen ik buiten kwam. De taxi werd je zo ongeveer ingeduwd als je beetje zoekende was. Voor dik het dubbele dan op intenet stond heb ik de taxi genomen en heeft mij afgezet(letterlijk en figuurlijk) bij het hotel. Die viel toen ik in mijn kamer kwam nogal tegen... deur duw ik open en tref het volgende aan: tv staat aan op alibaba muziek, klerenhanger op het bed (?), kussen staat tegen de muur aan alsof iemand daar net gezeten heeft richting de tv, grond in de badkamer was nat, badslofjes waren uit verpakking.. oja! En niet geheel onbelangrijk als je gaat douchen: dat je niet gezien kan worden door geheel Dubai. JA! ik had dus geen gordijntje ofzo en het raam zat naast de douche (die overigens voor mij wel heeel erg laag zat, Dubajanen zijn denk ik standaard 1.34M Dan maar een badje pakken, niets kan mijn humeur verstoren!

Volgende ochtend half 7 me laten wekken door de infobalie. Nouja... had zelf de wekker maar gezet aangezien ik er niet zo'n vertrouwen in had. Werd wakker van mijn eigen wekker en wake up call kwam 10 min te laat... alle tijd had ik gelukkig, dus lekker uitgebreid ontbeten en daarna weer een taxi naar Airport Dubai.

Op dit vliegtuig had ik een middelseat. Weer uitgebreid filmpjes en wat gezelligheid met de schotse dame naast me. Zo romantisch verhaal had ze... ze vloog haar geliefde achterna (en jaja heb hem gezien in Sydney, met bloemen stond hij haar op te wachten Wauw!)
Ook op deze vlucht geen eten voor mij... nouja uiteindelijk konden er wat crackers van af met een lullig slaatje. Maargoed alsnog kan mijn humeur niet stuk haha ;)

Aangekomen vanuit Dubai in Perth, weer een aantal uurtjes wachten, dit keer met WI-FI en gezellige mensen. Kreeg meteen logeeradres in Melbourne aangeboden en weer leuke gesprekken met mensen vanuit Australie, Schotland, Engeland, en meer... niet meer onthouden
Aangezien ik mijn derde ticket nog nergens had gekregen raakte ik een beetje zenuwachtig toen ik erachter kwam dat bij deze luchthaven geen infobalie zat... (we moesten met een bus 20min vanuit de ene terminal naar de andere). Bang dus dat ik terug moest maar gelukkig kon ik daar via een paal inchecken met het nr wat ik had! Yess ook weer gelukt! Op naar Sydney!

Sydney 11:35
Stiekem best wel moe van de vlucht even wachten op de bagage, gelukkige schotse meid aanschouwen met haar lover en op zoek naar de shuttlebusjes.. liep uiteraard eerst verkeerd. In de shuttlebus zaten een moeder met haar twee dochters, die nogal chagerijnig was, ze kreeg geen lucht, airco moest aan, duurde lang ... en uiteindelijk was mevrouw natuurlijk wel als eerst op haar adres... zucht. Nog 3 mensen af moeten zetten en toen was ik als laatste aan de beurt. Base Backpackers, twijfelde nog even of ik wel goed was aangezien er op het bord X BASE stond... maar ik zat zeker goed! Op de kamer aangekomen met mijn pasje waarmee ik een haat-liefde verhouding heb (doet het vaak niet), keek ik eens om me heen om te kijken welk bed niet bezet was... hmmz lijken allemaal bezet of ik krijg geen opgemaakt schoon bedje... wat me ook niet zou verbazen. Nja spullen dumpen en ff wandelen, genoeg gezeten en de rest zie ik straks wel.

Enorm rondje gemaakt, gelukkig had ik een kaartje bij me want liep op mn gevoel telkens rondjes. Alvast beetje gekeken waar ik leuke dingen kan doen en kan eten. Op een of andere manier had ik het idee dat ik in China of Japan was want die zie je hier overal... samen met alle eetgelegenheden uit die landen. Daarnaast geleerd dat deze nooit aan de kant gaan met het lopen, ik nu ook niet meer!
Weer terug in de hostel zaten er nu wel wat meiden en een opgemaakt bed! Jeej die is van mij! Met die engelse meiden een kaartspel gedaan en toen kwam langzaam de rest binnenlekken... 2 stelletjes 2 denen en dus die 5 engelsen.

Na drie keer te hebben geprobeerd met mijn lieve pasje de badkamer in te komen en dus bij de balie (zoals een echte nederlander betaamd) hierover te klagen lukte het! Ook deze douche was heerlijk laag, kom terug met een bochel denk ik, als het niet van de rugzak is dan wel van de douches.

Als herboren weer op mijn kamer me wat dikker aangekleed want er waait hier een stevige wind! Maar een rondje weer gelopen (dik keer andere nieuwe richting op) en wat gegeten. Dufte nog niet zo in mn eentje ergens lekker uit eten te gaan dus gewoon een snack tijdens het wandelen was prima. Nog even de kroeg naast de BASE gegaan maar durfte niet zomaar ergens bij te gaan staan... dan maar lekker mn blogje schrijven ;) Wie weet ontmoet ik morgen mensen, ga de Whale Boat eens opzoeken. Deze die vaart een stuk uit de haven waar de walvissen tijdens dit seizoen blijken te komen. De boot zelf was ook al vrij spectaculair op het plaatje, dus ben benieuwd!

Nou weer genoeg voor vandaag ;) Tot volgende keer MATES!

X

  • 01 Oktober 2013 - 12:45

    Claudia Van Der Voet:

    Heeeeey chick!

    Goed te lezen dat je aangekomen bent op de plaats waar jouw avontuur gaat beginnen!
    Maak er een onvergetelijke reis van!
    We zien elkaar snel weer!

    Liefs, Claudia

  • 01 Oktober 2013 - 14:00

    Ineke Koldewijn:

    Hoop toch echt voor je dat je die boggel op je rug kwijt raakt straks een hoge douche en je bent een meter langer geeft w.s.bed problemen.Het klinkt wel spannend hoor ga ervan genieten , blijf maar gewoon rondjes lopen circel of live.

  • 01 Oktober 2013 - 16:12

    Rowan:

    Heej meis,

    klinkt al als een heel avontuur en je bent nog maar net begonnen!! ben erg benieuwd naar je komende berichten!! xxx

  • 01 Oktober 2013 - 16:38

    Marielle:

    Geniet ervan!! klinkt super!!!

  • 01 Oktober 2013 - 18:57

    Samantha:

    Hoi renee

    Wat goed om te lezen dat je bent aangekomen.. Vandaag is ook alles aardig goed gegaan hoor het ophalen heeft alleen iets langer geduurd dan de bedoeling was maar alle hondjes zijn weer veilig thuis...

    Heel veel plezier nog lekker genieten

  • 01 Oktober 2013 - 19:33

    Bouko:

    Renée in deze landen ( Midden-Oosten ) moet bijna alles onderhandelen , dus taxi ook ( helpt als je begint met 10% van de vraagprijs - en dan betaal je nog steeds te veel).

    En met de boggel kun je nog eind dit jaar aan de slag in de notre dame.

    Veel plezier.

    Bouko

  • 01 Oktober 2013 - 19:34

    José:

    Wat fijn zo uitgebreid je eerste belevenissen te lezen. Ben blij dat ik in deze tijd moeder ben en niet in mijn jeugd. Mijn broer was maanden weg met slechts af en toe een brief! Maar dat was mijn broer, en jij bent mijn dochter ! Voelt wel heeeeeeeeeeeel anders. Schrijf maar lekker vaak :-) en geniet! Gaat al goed als ik dat zo lees. Humeur niet kapot te krijgen, ga zo door! Have fun xxxx

  • 02 Oktober 2013 - 11:53

    Moosie Boxie:

    Reneeee!!


    Zo gaaf om te lezen en die angsten die jij hebt, heb ik ook!!! Ook om zomaar bij een groepje te staan of stressen, omdat er geen infobalie is....en dat met de taxi en je pasje! Maar hier leer je zoveel van, gewoon doorzettn! :)!! Je bent al zo zelfstandig en ondernemend, maar volgens mij kom je nu helemaal terug als een stoere chick! Have fun verder! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Op reis!

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 8884

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Mei 2015

Filipijnen

29 September 2013 - 01 November 2013

Australie

Landen bezocht: