Magnetic Island - Final destination Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Final destination Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Magnetic Island - Final destination Cairns!

Blijf op de hoogte en volg Renee

28 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Opweg naar Townsville om vervolgens op de ferry naar Magnetic Island te gaan om de Full Moon party en mijn verjaardag spectaculair te vieren... dat was het plan tenminste.

Uiteraard verlopen mijn plannen nooit volgens plan.
In de bus zittende was 1 van mijn vrienden zijn hostel aan het bevestigen (Base), dit zou overigens ook mijn hostel zijn dus vroeg hem of ik in dezelfde kamer zat. Bij het zeggen van mijn naam kon de dame mijn naam niet vinden en kreeg ik zelf de telefoon in handen. Ik kreeg een nogal haastige en geirriteerde meid aan de lijn die aangaf dat ik geen bed bij hun had die nacht... na nogal verward opgehangen te hebben ging ik maar eens al mijn spullen nakijken. Een paar belletjes later was ik erachter dat ik zeker wel had geboekt en zelfs een voucher had met datum en bevestiging van betaling. Na nogmaals gebeld te hebben kreeg ik weer de ondertussen onbeleefde dame aan de lijn die eigenlijk zei dat ik pech had en ze vol zaten voor de Full moon. Wat dus betekende dat ik ook geen kaartje had voor het feest!
Even wat moeie emotionele momenten later (was zo moe van het reizen en slaap tekort dat ik even tot mezelf moest komen). Liet ik het even rusten en zou wel even de voucher laten zien aan de balie in de hoop dat ik een andere werknemer zou krijgen.
Bij de ferry terminal kreeg ik alleen te horen dat ik ook geen kaartje kon krijgen voor de ferry als ik geen geldige accomodatie had voor die avond... neeeee! Iedereen ging op de ferry en ik zat vast... daar ging mn dag. Gelukkig werd ik doorverwezen naar de Greyhound/Ozexperience balie waar een geweldig lieve man uiteindelijk met 2 overuren mij heeft geholpen alles op te lossen!
Uren later: conclusie dat het niet mijn fout was (uiteraard) en dat ik mijn 2e dag kon wisselen met mijn 1e dag.
Na een eenzame reis op de ferry en bus naar hostel aan de andere kant van het eiland was ik eindelijk op het einde van mijn dag in de Bungalow Bay. Geweldig relaxte hostel met lieve mensen op de kamer (zelfs oude bekenden!) die me lief opvingen en even mn zeurverhaal aan wilden horen. Zij kenden ook mensen waarbij het niet goed was gegaan dus het lag sowieso niet aan mij haha. Na even een kort eetuurtje aan het strand voor mezelf (even weer zen worden) was het alweer tijd om op te tutten met de dames in mijn kamer. 2 geweldig lieve engelse meiden waarmee ik uiteindelijk de hele avond heb opgetrokken.
De vraag was alleen of ik wel binnen zou komen... had namelijk geen kaartje en de geruchten gingen al dat het was uitverkocht. Gelukkig kon ik gewoon een kaartje kopen die maar 5 dollar duurder was dan van hen. Daar deed ik t voor! Het feest zelf viel iets tegen, was nog steeds te moe, had vet gegeten, werd misselijk van de rare drankjes (waar nauwelijks alcohol in zat, dus dat was t niet). Al met al was het leuk maar toch beetje tegenvallend.
Na het feest moest ik ook weer terug naar de andere kant van het eiland, het liefst was ik meteen in bed gestapt op locatie (wat dus eigenlijk ook het allereerste plan was grrr).
Ok tijd om weer positief te gaan denken... Bungalow bay had leuke faciliteiten zoals een klein dierentuintje met koala's, krokodillen, reptielen en vogels. Ik moest die ochtend toch uitchecken dus boekte ik meteen een rondleiding hier. Was er uiteindelijk toch! En het was mijn verjaardag.. dus vandaag mocht alles!
Na een leuke enthousiaste rondleiding met het vasthouden van allerlei dieren (die allemaal geboren waren in gevangenschap en er goed gezond bij zaten) ben ik met mijn spullen naar de Base hostel gegaan (beetje met tegenzin). Eenmaal aangekomen wist ik niet zo goed wat ik moest doen... wat viel er hier te doen. Op het eiland kon je de rockwallibies (hoe je het ook schrijft) voeren rond 5 uur en verder kon je gaan hiken. Ik was van plan het eerste te gaan doen maar eerst even te gaan liggen. Voelde me nog niet helemaal ok en zat niet lekker in mn hum. M'n verjaardag was niet volgens plan gegaan en mn vrienden waren nu weer ergens anders. Alles leek beetje verpest... (wilde niet zo denken maar kon nog niet helemaal omschakelen). Na een paar uurtjes geslapen te hebben was ik pas wakker toen het al donker was... de rockwallibies dus niet gedaan helaas. Hiken in het donker was ook geen strak plan. Uiteindelijk is het een getrakteerd drankje geworden met de meest domme Ozzie die ik ben tegengekomen, voor 12 een keer naar bed en een wasje doen haha... dat was mn verjaardag... die moet dus even stevig opnieuw worden gedaan! Kan niet wachten om van dit eiland af te gaan.

Met wat bekenden van de Atlantic Clipper tour een eerdere ferry gepakt de volgende dag in de hoop dat ik ook een eerdere bus naar Cairns kon pakken in Townsville. Helaas zat deze al vol. Ok, mijn hike richting Townsville dan maar voor een hapje eten en even van dit leuke stadje wat op te snuiven. Ik had alleen mijn backpack bij de terminal moeten opslaan want was iets langer lopen (in 30 graden) dan ik had gedacht. Toch wilde ik perse daarheen, was nu toch al onderweg en was niet meer van plan bij de pakken neer te gaan zitten... ben in fucking Australie wat loop ik nou te zeuren!
Heerlijk gegeten bij een leuk tentje (veganistische soort van tosties met spinazie, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitjes. jaja Rowan!) Uiteraard mocht de Berry-Smoothie niet ontbreken!

Na 6 lange uren in de bus in Cairns aangekomen! Deze hostel zou in het centrum zitten volgens PeterPans (traveldesk). Niet dus. Moest bellen voor een (jeej gratis!) shuttle. Heb hier alleen meer dan 4 telefoontjes en een half uur op moeten wachten haha. Hier ontmoette ik Matthias en Lukas weer! (Fraser Island). Super gezellige avond gehad en weer veeeeelste laat mn bed in.... 1 uur geslapen en om 6 uur weer op om te gaan duiken met de Pro-dive boot Ocean Freedome. Wat een adembenemende dag was dit! 2 duiken gedaan. Gezwommen met Haaien, clownsvissen (nemo's), hele grote/mooie/agressieve/gekleurde vissen, schildpad, Baracuda vis en natuurlijk het mooiste koraal en zeesterren mogen aanschouwen op het great barrier reef!
Ik ben een camera gaan huren waarmee ik het meeste heb kunnen vastleggen voor diegene die het haai/schildpad gedeelte niet geloven ;)

Uiteraard heb ik meteen alles gedaan op die boot wat maar mogelijk was: extra boot met glazen bodem (was niet boeiend), snorkelen (ging slechter dan het duiken) en dus het duiken voor extra poen. Maar serieus, denk dat dit wel een van mijn leukste en meest adembenemende ervaringen was! Wel ben ik me ervan bewust dat mijn verwachtingen van alles telkens veelste hoog liggen. Het water had ik helderder verwacht, het koraal gekleurder en dieper. Wel ligt dit natuurlijk aan het stukje waar je precies zit. Aangezien ik in een beginnersgroep zat gingen we niet zo diep. We hadden serieus mensen erbij die een handje nodig hadden de gehele duik.... ik zwom uiteraard met mijn camera alle visjes achterna haha blij met mijn jarenlange zwemervaring mams en paps! Denk dat dit mij ook heeft gered op mijn slechte surfervaring haha. Dit ging toch vele male beter ;) Denk dat ik een carriere switch maak in duikster hier ;)

Het allerleukste was nog dat de schildpad (die uiteraard was lekkers kreeg) mee zwom en dus vrij tam was. 1 van de vissen uit de grote scholen had dit ook opgemerkt en dacht hetzelfde over deze gratis snack. Hele gezellige duik dus! We hadden ook een hele bijzondere en zeldzame aanschouwing van twee parende haaien... ik zal je zeggen, dat gaat er ruig aan toe! Het vrouwtje (denk ik) had de "gaten" in haar zij zitten! Nu gaan jullie natuurlijk vragen wat voor haaien dit waren... dit ben ik vergeten. Uiteraard niet gevaarlijk maar zeker ook geen kleine haaitjes van 1 meter. Ik zal de foto's snel posten als ik thuis ben. Ik denk dat het de zwarte of witte punt haai is... Vanavond niet mee met de pupcrawl. Morgen lekker uitslapen en shoppen met paar meiden...ook zagen we een massagesalon voor niet zoveel dollars, klinkt aantrekkelijk! Overmorgen naar de Atherton Tablelands met Zora die morgen hier aankomt.

Dat was het weer lieve mensen ;) x

  • 28 Oktober 2013 - 18:55

    José:

    Tja die verwachtingen he, altijd lastig. En tegenvallers heb je ook gehad, balen dat het op je verjaardag was. Gelukkig weer mooie ervaringen erna. Bijzonder he, die onderwaterwereld. Zullen idd wel whitetipped reef sharkes geweest zijn, die zag ik toen ook. Niet gevaarlijk gelukkig. Hopelijk valt de massage niet tegen. Have fun deze laatste week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Op reis!

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 8893

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Mei 2015

Filipijnen

29 September 2013 - 01 November 2013

Australie

Landen bezocht: