Feeding dolphins - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Feeding dolphins - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Feeding dolphins

Blijf op de hoogte en volg Renee

20 Oktober 2013 | Australië, Rainbow Beach

Die ochtend zou het gebeuren: voeren van dolfijnen! Nog veel navraag gedaan over de omstandigheden van de dolfijnen, moesten natuurlijk niet gevangen dolfijnen zijn. Het zouden echte wilde dolfijnen zijn! Nou super gaaf, voor 35 dollar zouden we hier 3 uur zoet mee zijn. Incl ferry en vis.
6:30 stonden ik en 2 andere meiden uit de hostel klaar. Opgepikt door een doorgewinterde engelse reizende schippersman met verhalen over cyclones gingen we per busje en ferry naar de bestemming.
De voorstelling van het gebeuren zat als volgt in mijn hoofd: yes we gaan met drie meiden naar een onbewoond stuk waar dolfijnen op een bootje vis afkomen en we hier adembenemende foto's van kunnen maken....de realiteit was even anders:
Aangekomen op bestemming zijn onze teleurstellingen wrs op onze gezichten af te lezen. Er stonden minstens 50 mensen op een havententje waar ze vol gebruik maakten van het feit dat dit een trekpleister zal zijn.
We moesten ook nog eens entree van 5 dollar betalen om uberhaubt daar te mogen zijn. We kregen zogenaamde kortingscouponnen voor koffie die veelste duur was... hoezo korting? Maargoed we waren er en we gingen dolfijnen voeren!!!
Toch maar eventjes navraag gedaan over hoe het in zn werk ging, aangezien al deze mensen hier voor hetzelfde waren. We moesten na onze koffie in een rij gaan staan waarna we een vis voor 5 dollar kregen die zij zelf hadden gekocht voor 20 cent....pff. en daarna in een nieuwe rij om richting de dolfijn en de "keeper" te lopen. De dolfijnen kwamen daar elke morgen hun vis halen door daar op de zandbank te gaan liggen. Standaard ritueel dus en toch stiekem een beetje getraind. Nja het hele gebeuren van het voeren duurde nog geen 20 seconden en ze waren nogal gehaast terwijl eigenlijk uitgebreid een paar mooie foto's wilden maken.
Al met al beetje een teleurstelling die ook nog eens 5 dollar meer had gekost dan ons was aangegeven. Maargoed wil niet als de standaard zeurende Nederlander overkomen dus vond het geweldig! haha.

De rest van de dag met de overgebleven vrienden rondgehangen en pannenkoekjes gebakken. Mijn bus gaat pas de volgende dag en die van hen die dag. Na het afscheid nog even skype op mn mobiel uitgetest en lekker op tijd op bed gaan liggen... stiekem toch best moe.

Vandaag mijn dag van vertrek uit rainbow beach. Dan moet je toch ook op beach hebben gelegen!? Dus ff lekker aan mn tan gewerkt en beetje rondgelopen... mn laatste eitjes opgegeten en boekje erbij gepakt. Vakantiegevoel dus. Half 4 de bus naar Airley beach, een rit van 14 uur.
Hopelijk kan ik er lekker doorheen slapen. Op Whitsundays wrs geen bereik dus weer paar dagen rust van me ;-) x liefs

• 20 Oktober 2013 - 09:10

Rowan:

De omgeving ziet er weer super mooi uit!! fijne reis :D

• 24 Oktober 2013 - 08:54

Wendy:

ooowwhh dat hebben ze veranderd.
    Ik ging in de avond maar de hele dag op het eiland gezeten en daar zijn we maar 10 mensen tegen gekomen. In de avond kwamen er meer en toen moesten we in de rij staan. De dolfijnen kwamen aanzwemmen en een verzorgster stond in het water. Zij gaf de vis en je mocht er 3 geven ofzo. Ik stond als laatste in de rij en had het geluk om een stuk of 7 vissen te geven en Nory (een van de dolfijnen) ging met mij spelen dus toen liet ze dat toe omdat hij zelf begon. Dus al met al toch een hele mooie ervaring maar ja denk dat ik 5 min in het water ofzo heb gestaan met 2 dolfijnen