Rainbow Beach - Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Rainbow Beach - Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Rainbow Beach - Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Renee

18 Oktober 2013 | Australië, Rainbow Beach

Wauw! Hoe geweldige dagen heb ik gehad.... missen jullie me al een beetje? Had geen bereik hier en sowieso nogal slechte verbindingen hier... mja ben op vakantie dus is ook wel beetje de bedoeling ;)

Aangekomen op Rainbow beach wist ik niet meer zeker welk hostel ik had geboekt (konden er maar 2 zijn gelukkig). Uiteraard koos ik de verkeerde haha. Aangezien ze naast elkaar zitten was dit geen probleem en had ik alleen pech met het uitkiezen van mn bed... Als je de laatste bent zijn alle onderste bedden van de stapelbedden uiteraard bezet.
Ik had de introductie vergeten maar dit was geen probleem want er waren er nog een paar later. De volgende ochtend moesten we vroeg op, 7 uur zou onze introductie dan zijn en daarna meteen vertrekken.
De introductie bestond uit 2 video's met de meest logische onzin en dus vrij humoristisch op de vroege ochtend. De stemming zat er al snel goed in. We hadden 4 4x4 wagens waarmee we naar het eiland reden. Je mocht kiezen of je wilde rijden of niet, uiteraard wilde ik dat wel! Had zelfs thuis aan mn rijbewijs gedacht dus dit was geen probleem.

Ik zat in de eerste groep (bestaande uit 9 vrouw 1 man). Deze groep zat ook in de eerste wagen die onze Luke bij ons had (de gestoorde jack sparrow "gids") Hij was verplicht om in deze auto te rijden dus wij moesten de laatste dag maar even switchen met de andere auto's. Na een rit van zeker een uur incl een ferry kwamen we aan op een prachtig, ja echt een mega prachtig eiland!
Vanuit de auto zagen we: dingo's, aangespoelde zeeschildpadden, verschillende vogels, walvissen in de verte en dolfijnen... hoe fantasierijk klinkt dat!
Aangezien hier ook veel haaien leven konden we niet de zee in op dit eiland. In plaats van het strand zijn we naar een soort meertje gegaan. Op het kamp aangekomen mocht iedereen in tweetallen een tent uitzoeken en de rest bestond uit een standaard gaspit"keuken" met wat watervoorzieningen "wasstraat" en wc's met douches.
In de avond werd het een soort gekkenhuis met vooral veel Goon (vies wijnachtig drankje).
Volgende ochtend vroeg op want we zouden naar een schipwrak gaan kijken en daarna een zoetwaterspot opzoeken. Weer veel waterpret met veel zon :) Diezelfde avond weer hetzelfde tafereel met de Goon. En oja... om niet te vergeten voor het sfeerbeeld: kampvuur op beide avonden met zelfgemaakt eten.
Iedere groep kreeg meerdere bakken met bestek en eten. Uiteraard is het samenwerken nogal lastig met allemaal vreemden en werden er al snel borden/bestek en eten van elkaar gejat. Al met al vond ik dat onze groep een fantastische samenwerking had wat betreft het eten maken ;) Iedereen had een prima maaltijd voor een campingmeal.
De laatste ochtend zijn we naar een meer gereden... nja niet helemaal. We moesten nog even 45 min lopen op onze slippertjes bergop/bergaf. Aangekomen weer een ontzettend mooi aanschouw van een prachtig meer!

Zometeen even kijken hoe het wilde dolfijnen voeren in elkaar zit, dat hoop ik morgen te kunnen doen. Vanavond een gezellig maal met alle groepen en wrs weer veel gezelligheid ;) I love it!

  • 18 Oktober 2013 - 21:34

    Pascal:

    Hey gelukkig! Goed om te lezen.
    Maakte me al lichtjes zorgen omdat je een paar dagen niet meer online was op whatsapp!

    Have fun!!!

  • 18 Oktober 2013 - 21:49

    José:

    Wat klinkt dat allemaal fantastisch meissie! Je hebt het geweldig, dat doet me deugd. (Ben stiekem ook wel erg jaloers :-)
    Geniet nog lekker verder! Xx

  • 19 Oktober 2013 - 16:50

    Wendy:

    Super mooi daar!!En wilde dolfijnen eten geven is wel kort maar ik vond het een geweldige ervaring. Je mag ze niet aaien enzo maar ik was de laatste in de groep. Iedereen mocht 2 visjes geven en heb er een stuk of 6 gegeven en 1 dolfijn ging met mij spelen. Onvergetelijk maar wel een duur iets voor een paar minuutjes.

    Maar mooi daar he. Neem ook aan dat je het meertje bedoeld met adembenemend mooi blauw maar dan ook echt blauw blauw meertje??Ook boven aan de berg gezeten met het geweldige uitzicht op dolfijnen, schildpadden etc.??

    Fijne tijd nog en heerlijk ontspannen en genieten!!!

  • 20 Oktober 2013 - 09:16

    Rowan:

    Hier thuis missen we je al hoor!!! jip is heel stil, luna kijkt nog zieliger dan ze al deed... nee hoor, we houden het vol!! maar we tellen de dagen stiekem al wel af ;) maar zo te horen en te zien op de foto's vermaak je je prima, dus dat geeft ons ook wat rust ;) xxx geniet er nog lekker van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Renee

Op reis!

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 8890

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Mei 2015

Filipijnen

29 September 2013 - 01 November 2013

Australie

Landen bezocht: