Port Macquarie - Koala Hospital - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu Port Macquarie - Koala Hospital - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Port Macquarie - Koala Hospital

Blijf op de hoogte en volg Renee

08 Oktober 2013 | Australië, Port Macquarie

En weer een nieuw plaatsje! Aangekomen in Port Macquarie werd ik weer opgepikt door een busje met eigenaar ;) Ik kwam om 14:30 aan en wilde om 15:00 eigenlijk bij de Koala Hospital aankomen. Helaas waren alle fietsen al weg en zou lopen te lang duren, vertelde de eigenaar. Nouja dan maar een nachtje extra en genieten van de prachtige omgeving. De hostel was ook zeker niet slecht! Eigen badkamer in een kamer met 6 bedden waarvan de eerste nacht er maar 4 van bezet waren en de tweede nacht maar 2! Luxe dus ;)

De eerste dag heb ik lekker op het strand gelegen, rondgelopen, wasje gedaan en boodschapje gedaan, that's life! Die avond nog naar de bar gelopen maar er was bijna niemand..
Tweede dag was wat actiever. Fiets gehuurd (met verplichte helm die totaal niet zou helpen als ik zou vallen maar ach..). Tot 3 uur zou ik een fietstochtje maken. Bestemming 1: het strand. Heerlijk daar even gelegen... alleen lag ik blijkbaar iets te dicht bij het water, want oppeens schrok ik van een volle golf tegen me aan haha. Gelukkig is alles daar snel droog ;) Bestemming 2: Even wat drinken en eten bij het tentje langs het strand. Bestemming 3: omhoog fietsen (en dat is me toch zwaar!) voor het mooie uitzicht. Bovendien zou ik daar leguanen en mooie vogels kunnen zien. En jaaaa daar zat oppeens een prachtbeest voor me! Helaas toen ik mijn fotocamera pakte schrok hij van een andere voorbijganger die niet even kon wachten.. :( Eenmaal boven dacht ik de toeristische route door de wijk terug te nemen ipv weer langs de kust. Dat had ik dus niet moeten doen.... want uiteindelijk kon ik dezelfde weg weer terug pakken die nogmaals omhoog ging. Mijn sport ochtendje weer gehad dus..

15:00 Koala Hospital
Een opvang voor gewonde/zieke koala's. Wat een topwerk leveren ze daar! Heb mooie foto's kunnen nemen, gezien hoe ze voerden/medicatie gaven en een rondleiding gehad (stelde niet heel veel voor want was niet zo groot maar toch!).
Daarna weer terug fietsen via het winkelcentrum waar alles al gesloten was? Bleek het een feestdag te zijn. Dan maar naar de OzziePozzie terug (hostel).

Ondertussen was het al tijd voor avondeten maar moest eerst nog even mijn schema maken, wil nog zoveel in zo weinig tijd! Een aantal uur samen met de lieve medewerkster van de hostel een super stoere trip geboekt voor Fraser en Whitsunday's. Ook ga ik naar de Australian Zoo van Steve Irwin en uiteraard mogen de feeststeden niet ontbreken.. Hopen dat er niets verkeerd gaat! Vanmiddag verder reizen naar Byron bay waar ik de 11e ga surfen.

Gisteravond na al het geplan eindelijk gegeten van mijn fruithapje. Daarna gezellig gedronken met de mede hostel genoten waar we besloten naar de locale bar te gaan ook al zou daar niemand zijn. Uiteindelijk zou de hotelbar bij het winkelcentrumpje het leukste zijn.. dus off we go. Met een paar mentaal gestoorde Ieren een locale aborigional-afstammeling en wat australiers hebben we het super leuk gehad. Helaas sloten ze al om 12 uur dus zijn we nog gezellig wezen doen op de pier. Waar we in het donker dus, dolfijnen zagen!!! Hoe bijzonder is dat! Ook een pelikaan hield ons gezelschap. Al met al, een topavond!

Deze ochtend even rustig alles inpakken en goed ontbijten want heb weer een lange reis voor de boeg. Op naar Byron Bay!

  • 08 Oktober 2013 - 06:29

    José:

    Op de fiets met helm, LOL, heb je toch wel een foto van he? En dolfijnen, gaaf he. Klinkt weer super allemaal. Goed te lezen! Xxx

  • 08 Oktober 2013 - 09:52

    Rowan:

    weer een leuk verhaal!! ben ook wel benieuwd naar een foto met de helm:P volgens mij heb je je draai nu wel gevonden daar, hier gaat ook alles goed dus geniet er lekker van!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

Renee

Op reis!

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 8889

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Mei 2015

Filipijnen

29 September 2013 - 01 November 2013

Australie

Landen bezocht: