Boracay island, paradise - Reisverslag uit Kalibo, Filipijnen van Renee Noor - WaarBenJij.nu Boracay island, paradise - Reisverslag uit Kalibo, Filipijnen van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Boracay island, paradise

Blijf op de hoogte en volg Renee

22 April 2015 | Filipijnen, Kalibo

Boracay island

Vanuit de shelter in Kalibo vertrok ik naar de bushalte naar de haven per tricycle. Na anderhalf uur in een (gelukkig met airco) gevuld busje Filippijnen door de bergen kwam ik aan bij een soort pier met zogenomde bangka boten. Met deze boot was het nog zo'n 15 minuutjes naar Boracay.

Robin had me gelukkig ge-whatsappt waar ze verbleef. Aangezien we op de laatste avond weer stroomuitval hadden in Kalibo konden we geen afspraak meer maken waar we zouden meeten.
Per tricycle op goed geluk naar de plek die Robin had aangegeven te verblijven. Dit was bijna juist. Een vriendelijke man bracht mij het laatste stuk naar haar slaapplek en we waren weer herenigd!

Samen zijn we naar een hotel gegaan waar Robin had geregeld dat we met korting konden verblijven incl ontbijt. Het hotel (Paper house) was net nieuw en had nog niet zoveel gasten. De kamer zag er prima uit, beiden een tweepersoons bed, heerlijk.

Tijd voor het strand! Bikini's aan en op naar white beach! Zoals de naam al deed vermoeden het zand was mooi wit. Gelegen aan een lang straatje met allerlei eet en drinktentjes maakte de palmbomen het mooie plaatje af.
Dezelfde avond nog genoten van een lekkere maaltijd (tempura voor mij) en een paar cocktails mochten niet ontbreken.

De avonden zijn hier al gauw donker, rond half 7 al. Op de achtergrond het zeewater aanspoelend, een aantal sterren aan de hemel en de warme lucht maken het vakantie gevoel compleet. De muziek begint overal harder te klinken. Het nachtleven breekt aan.
Wonderbaarlijk veel jonge meiden op de straat in te onthullende kleding doet ons vermoeden dat Robin haar vrijwilligerswerk hier niet voor niets heeft gedaan. Oudere blanke mannen met te jonge Filipijnse vrouwen, het roept een raar gevoel op, wetende waar ze op uit zijn en wat er speelt.
De opeenvolgende nachten opgetrokken met andere toeristen maar ook met lokale jongeren. Het was erg gezellig!

De volgende dagen waren eigenlijk redelijk hetzelfde maar zijn we naar de andere kant van het eiland gereden, Pukabeach. Ook weer erg mooi, het water was wat wilder en het strand bestond uit wat grotere zandkorrels dan op White beach.

Vooral op White beach werden er veel activiteiten aangeboden zoals: parasailing, sunset boat trips en andere watersporten. Wij hebben gekozen voor een trip met de bananaboat! Had hem wat wilder verwacht maar het was leuk.
Terwijl Robin zich gisteren heeft vermaakt met een sportieve mountainbike tocht heb ik me begeven in een mini spa voor een massage ;-) verder vooral hard werken om in te blenden met onze huidkleur en eten/slapen/uitgaan.

Zojuist weer aangekomen in een hostel in Kalibo waar we om half 4 's nachts weer moeten vertrekken om het vliegtuig naar Cebu te halen. Vanuit daar reizen we door naar Bohol. De zoektocht naar de hostel was al wel een missie op zich. De tricycle meneer dacht te weten waar we moesten zijn maar daar hadden wij onze twijfels over. Een prijs afgesproken die we niet hoefden te betalen als het niet het juiste hostel zou zijn. Robin had de kleur van de hostel onthouden vanaf een plaatje op internet waardoor we het eerst binnen maar even zouden navragen. We moesten inderdaad ergens anders zijn. Na een discussie tussen de tricycle meneer en twee mannen van de verkeerde hostel reden we weer een stuk terug. Ondertussen hadden we het adres maar de meneer wist volgensmij niet zo goed waar dit was. Na een aantal mensen op straat gevraagd te hebben was de hostel gevonden. In ieder geval weer kunnen lachen om onze geslaagde reis van de dag.

Nu een paar uurtjes samen in een ieniemienie twee persoonsbedje maar we hebben gelukkig airco!