Jawili falls - Reisverslag uit Kalibo, Filipijnen van Renee Noor - WaarBenJij.nu Jawili falls - Reisverslag uit Kalibo, Filipijnen van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Jawili falls

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

16 April 2015 | Filipijnen, Kalibo

Dag 7 Jawili falls

Er hing een gekke sfeer de hond met tekenziekte had de nacht niet gehaald... Somber maar er was helaas niets meer wat ze hadden kunnen doen. Aan de andere kant konden niet wachten op het uitstapje van vandaag: Jawili falls! En ik mocht mee :-)

Maar eerst alle beestjes verzorgen en weer naar het strand voor de wandeling. Schoonmakend in het achterste gedeelte wordt opeens mijn aandacht getrokken naar een man met een puppy, hij kwam hem brengen om hem door ons te laten opnemen. Ik denk dat de hummel zo'n 7 weken oud is. Onder de vlooien, teken en andere beesten. Heb haar naar binnen genomen om te vragen of we haar aannamen. De reactie van de vrouw was erg komisch. Ik denk dat de vertaling zoiets was als: oooohh wat heb je daar nou! Waar komt die vandaan? Uhmm gekregen aan het hek is dat ok? Yesss yes yes!
Ik heb haar Aika genoemd, wie wil haar adopteren?!

Met z'n 9en in het wagentje en een stukje rijden door de dorpjes heen, zo zie je nog eens wat. Onderweg werd er nog wat vis gekocht. Aangekomen kiezen we een soort picknick hut uit. Hier stallen we allen uit en de jongens beginnen gelijk de vis te grillen en er wordt me gelijk van alles aangeboden. Heb vriendelijk bedankt voor de vis en oesters (moest gelijk aan jou denken Willem haha) en heb genoten van wat heerlijke vruchten. Maar eerst moest ik eigenlijk gelijk met de zoon van JM mee naar boven klimmen. Met gevaar voor eigen leven klom ik in de bloedhitte met m'n lange onderstel de kleine aap achterna. Prachtig uitzicht en heerlijk watertemperatuurtje. Na het eten zijn we daar dan ook lekker in wezen poedelen. De jongens maakten salto's en gekke groepsglijpartijen van de rots... Spektakel om te zien.

Teruggekomen leek het goed te gaan met Aika. Ze is luidkeels aanwezig en mist hoogstwaarschijnlijk haar moeder.
We gingen weer met de volwassen honden naar het strand. Ik moet oppassen dat ik nu uit de felle zon blijf, mijn huid begint langzaam toch te verbranden. Het is in de zon zo'n 35 graden en het waait niet zoals bij ons op het strand. Het water hier uit de zee is ook jacuzziwarm dus ook geen goeie afkoeler. Maar mag niet klagen! Ik kom met een kleurtje thuis! Wat ook wel grappig is, hier is alles qua make up en zonnebrand met een whitener. Ze willen hier juist wit zijn ipv getint. Ook zegt iedereen telkens dat ik een mooie lach heb. Ik denk dat ze het gebit dan bedoelen.
Op het strand moest ik ook nog even op de foto met wat Filipijnse toeristen, begin me bijna een celebrity te voelen!
Weer terug op de shelter aangekomen hebben we er weer een kitten bij. Nog veeeelste klein en erg mager met een wormen buikje. Waterige oogjes en nauwelijks echt nog levend. Heb gewogen en geprobeerd hem wat melk te geven (speciale). Hij gaf wat spoelwormen op dus ook meteen nog ontworming gegeven..weet niet of dat nog wel zin had, denk niet dat hij het gaat halen. Deze nacht mijn missie om hem in leven proberen te houden. Elke twee uur wat melk geven en kijken hoe hij ervoor staat.

JM heeft me nog even meegenomen naar het nieuwe onderkomen voor de toekomst. Dit zijn ze nog aan het bouwen en dat duurt nog wel even.. Prachtig gebied weer.
Hier is ook de overleden hond begraven. Dat is nog een helse klus voor de jongens. Terwijl er een alle aarde inhakt moet de ander dit losse zand weg scheppen.. Met deze warmte een zweetklusje.

Na wat pannenkoekjes als avondmaal weer lekker douchen, insmeren met after Sun en mijn nacht als kittenzuster Renee in!

  • 16 April 2015 - 15:27

    Jose:

    Ik ben heel benieuwd of je de kitten in leven hebt weten te houden. Arm beessie.
    Verder natuurlijk het moederlijke dringende advies: smeren smeren smeren. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Op reis!

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 8898

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Mei 2015

Filipijnen

29 September 2013 - 01 November 2013

Australie

Landen bezocht: