Pizza and beer & training - Reisverslag uit Kalibo, Filipijnen van Renee Noor - WaarBenJij.nu Pizza and beer & training - Reisverslag uit Kalibo, Filipijnen van Renee Noor - WaarBenJij.nu

Pizza and beer & training

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

17 April 2015 | Filipijnen, Kalibo

Dag 7 - training day

De kitten heeft de nacht overleefd. Ze deed het zelfs boven mijn verwachting nog best ok.

Met de dagelijkse strandwandeling de pup meegenomen voor wat socialisatie. Hoe stoer en luidkeels ze binnen is hoe spannend ze alles op het strand vond. Ze bleef dicht bij mijn benen of ik moest haar even optillen voor een stukje omdat ze niet durfde, wat zal ze lekker slapen straks! 1 van de honden Kirby was uitermate geïnteresseerd en beschermend over haar, erg leuk om te zien.

Terug gekomen wat de kitten er niet echt op vooruit gegaan.. Ze is later op de ochtend in mijn handen overleden :-( verwacht maar toch erg zielig dat ze nog een hele nacht heeft moeten struggelen. Moest toch wel even een traantje laten... Machteloos gevoel.

Training time
Op het voorterras liet ik de jongens een stuk afzetten zodat we in de schaduw konden trainen zonder dat meteen alle honden bij ons zouden staan.
De training ging weer erg lastig. De jongens begrepen me niet en lieten zich lastig begeleiden. Ik kon ook niet iets voordoen bij een wat bangere hond.. Dan moet je als trainer toch wel inventief zijn.
Ditmaal met blikvoer geprobeerd. We begonnen met het rolstoelhondje danicia als ik de naam goed heb onthouden. Klein schuchter hondje met enorme ogen. Als die bang is ziet dat er extra zielig uit. Wat zo mooi was is dat we met een simpel namenspelletje het beestje uit haar schulp kregen en ze met de rolstoel leuk heen en weer naar de trainer rende. Daarna werden de jongens allemaal een beetje te enthousiast en begonnen ze chaotisch tegelijk kunstjes zoals opspringen aan te leren. Nog uitleg geprobeerd te geven waarom dat niet zo handig was kwam niet erg aan... Sorry Michel haha. Heb alles opgeschreven in het Engels zodat ze het kunnen nalezen. Ben benieuwd of ze er wat mee zullen doen in de toekomst.

Terwijl ik dit typ zijn de kittens aan het rondrennen door de huiskamer. Even de benen strekken. Leuk aanschouw.
Samen met JM even naar Kalibo gereden met de tricycle en kunnen pinnen. 5 grote pizza's gekocht ter traktatie met nog wat bier. Deze hebben we gezellig met wat muziek verorberd op het voor terras in het donker. Morgen mijn laatste strandwandeling en dan reis ik naar Robin toe in Boracay.

Slaap lekker!

• 17 April 2015 - 06:41

José:

aaah, wat jammer dat de kitten de zware strijd heeft verloren. De pup zal je wel missen als je verder trekt. De reisverslagen zullen wel moeizamer worden, ik wacht het (on)geduldig af